زمستان 1388 - گروهان یکم / حوزه مقاومت حضرت معصومه (س)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
Ir Upload
هرکه در راه خدا با کسی برادری کند، خداوند در بهشت، او را به چنان منزلت والایی برمی کشد که با دیگر اعمالش بدان دست نمی یابد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
گروهان یکم / حوزه مقاومت حضرت معصومه (س)
Ir Upload
»» برگزیده ای از سخنان امام خامنه ای

نقش اساسی زنان در بازسازی کشور

در دوران بازسازی کشور اسلامی که در این دوران ، هم ملت و هم مسئولان ، درصدد آن هستند که ایران بزرگ را هم از لحاظ مادی و هم از لحاظ نظم اجتماعی و هم از جهات معنوی ، بازسازی حقیقی بکنند ، بیشتر تکیه بر نیروی انسانی است ...

وقتی صحبت از نیروی انسانی است باید توجه کنیم که نصف جمعیت کشور و نیمی از نیروهای انسانی ، بانوان کشورند. اگر بینش غلطی در مورد زن وجود داشته باشد ، بازسازی به معنای حقیقی و در سطح وسیع آن ، شدنی نیست.

حضور زن در انواع فعالیت های مشروع

زن بایستی در میدان تلاش و جهاد عمومی و فعالیت های مشروع همگانی و در صحنه مبارزه با دشمن و در زمینه های سازندگی به اشکال گوناگون و در طیف وسیع شرکت و حضور داشته باشد.

مسئولیت زن در انواع فعالیتهای اقتصادی و سیاسی

فعالیت زنان در عرصه اجتماع ، فعالیتی کاملا مباح و روا. مطلوب و مجاز است که با حفظ حدود اسلامی ، اینها را انجام بدهند و نیمی از نیروی فعال جامعه را به جامعه تقدیم کنند ...

در فعالیت سازندگی ، در فعالیت اقتصادی ، در طراحی و فکر کردن و برای امور کشور و یک شهر و یک روستا و یک مجموعه و امور شخصی خانواده مطالعه کردن ، میان زن و مرد تفاوتی نیست . همه مسئولند و همه باید انجام بدهند.



  • کلمات کلیدی :

  • لبیک یا خامنه ای()
    دل نوشته های: » بسیجی ( جمعه 88/12/14 :: ساعت 1:50 عصر )
    Ir Upload
    »» ضرورت حضور اجتماعی زن همراه با ایفای نقش مادری و همسری

    برعکس جوامع غربی ، اسلام به نقش مادران و زنان در جامعه بسیار تأکید دارد و معتقد است باید مادران جامعه اصلاح شوند تا تاریخ آینده تضمین شود. در اسلام هر کس زن را به بی سوادی و بی اعتنایی به شرکت در کارهای اجتماعی و مادر بودن و همسر بودن تشویق کند ، خیانت کرده است.



  • کلمات کلیدی :

  • لبیک یا خامنه ای()
    دل نوشته های: » بسیجی ( سه شنبه 88/12/11 :: ساعت 2:41 عصر )
    Ir Upload
    »» سهم مهم زنان در مبارزه

    امروز زنان کشور ما نیمی از تلاش و فعالیت این جامعه پرتلاش و پرتحرک را به عهده دارند اگر زنان مسلمان ما نبودند میدان های جنگ ما این طور با شجاعت و شهامت و ایثار رزمندگان و جوانان آمیخته نمی شد اگر مادران شجاع نبودند اگر همسران پرگذشت و فداکار نبودند فرزندان و شوهران نمی توانستند به این کارهای دشوار تن دهند امروز کار سازندگی کشور و کار مبارزه ما با استکبار جهانی بر روی دوش زن و مرد است و زنان سهم مهمی دارند زنان و مردان ما باید توجه کنند این نعمت بزرگ را حفظ کنند.



  • کلمات کلیدی : زنان - مبارزه

  • لبیک یا خامنه ای()
    دل نوشته های: » بسیجی ( جمعه 88/12/7 :: ساعت 10:49 عصر )
    Ir Upload
    »» بسیج یک زن به معنای بسیج یک خانواده

    وقتی زنی دفاع از اسلام را می پذیرد به معنای این است که یک خانواده و مجموعه ای آن را پذیرفته است و مسئله بسیج یک زن در واقع به معنای بسیج یک خانواده است و بسیج خواهران نشان دهنده یک حرکت سمبلیک در جامعه است و نشان دهنده اوج ایمان است.
    امروز مسئله حفظ نظام اسلام و قرآن مطرح است و در این میان زن و مرد و پیر و جوان فرقی ندارد و تکلیف بر دوش همگان است.



  • کلمات کلیدی :

  • لبیک یا خامنه ای()
    دل نوشته های: » بسیجی ( پنج شنبه 88/11/29 :: ساعت 10:30 صبح )
    Ir Upload
    »» فراخوان گردان

    رهبر معظم انقلاب اسلامی:
    اکنون مشخص شده است، کسانی که در مقابل عظمت ملت ایران در انتخابات ایستادند، از ملت نیستند بلکه افراد ضد انقلاب صریح و یا افرادی هستند که براثر جهالت و لجاجت، همان کار ضد انقلاب را انجام می دادند.

    جلسات فراخوان گروهان یکم گردان 501 الزهراء (س) ، حوزه مقاومت 4 حضرت معصومه (س) واحد خواهران ، اول و پانزدهم هر ماه در محل حوزه مقاومت تشکیل می گردد.



  • کلمات کلیدی :

  • لبیک یا خامنه ای()
    دل نوشته های: » بسیجی ( دوشنبه 88/11/26 :: ساعت 6:7 عصر )
    Ir Upload
    »» دلم هوای تو کرده ، بگو چه چاره کنم ؟!



  • کلمات کلیدی :

  • لبیک یا خامنه ای()
    دل نوشته های: » بسیجی ( دوشنبه 88/11/26 :: ساعت 4:22 عصر )
    Ir Upload
    »» غریب خراسان
    غریب خراسان
    طوس هم مدینه ی دیگری است...
    چرا که خورشید مدینه در آن آرمیده است و علی بن موسی ، پاره ی تن رسول الله (ص) است ...
    و امروز ... امت ما ، گرچه در سوگ رضای اهل بیت ، نشسته است ، اما خرسند است که نعمت ولایت دارد و به شرطی که امام هشتم در حدیث سلسله الذهب فرمود ، پای بند و سر به فرمان است ...
    خدایا مهر آل علی را در دلها بیفزای و غم شیعه را با ظهور خورشید پنهان ، به سرور مبدل فرما و اشک دیدگان را در سوگ غریب خراسان ، با نسیمی از کوی یار ، به گلخنده ی شادی و رضا برسان ...
    سلام بر تو ، ای غریب آشنا ، ای حضرت رضا (ع) ...


  • کلمات کلیدی :

  • لبیک یا خامنه ای()
    دل نوشته های: » بسیجی ( شنبه 88/11/24 :: ساعت 2:43 صبح )
    Ir Upload
    »» خواص و مظلومیت امام حسن (ع)

     

    معاویه بعد از شهادت امام علی (ع) تا آنجا که توانست بوسیله ی عمال خود ، جامعه اسلامی را به سمت دنیاطلبی و احیای تعصبات قومی و جاهلی کشاند و سعی نمود تا با نفوذ در سرزمین هایی که امام حسن مجتبی (ع) سرپرستی و زعامت آن را بر عهده داشت ، زمینه را برای کارزار نظامی آماده سازد.

    پس از مدتی ، عاقبت ، معاویه به سمت عراق ، لشکر کشید و امام حسن مجتبی (ع) نیز به محض شنیدن این خبر ، از خواص و بزرگان عراق خواستند تا اجتماع کرده و برای نبرد با معاویه آماده شوند.

    اهل عراق ، نخست ، سرپیچی کرده و سپس تن به جهاد دادند که البته در بین آنها گروه های گوناگونی به چشم می خورد : عده ی کمی از شیعیان و مؤمنین ، گروهی از خوارج که جنگ با معاویه را به هر چیزی ترجیح می دادند ، گروهی مردم آشوب طلب و تشنه ی غنایم جنگی و دسته ای دیگر را نیز مردمانی اهل تعصب تشکیل می دادند که تنها از رئیس قبیله ی خود ، پیروی کرده و دین آئین دیگری نداشتند. با این حال ، امام (ع) از سر ناچاری حرکت کرده و با همین افراد ، تا نزدیکی اردوگاه معاویه ، پیش رفت . در نزدیکی میدان نبرد ، حضرت دستور توقف داد و برای آنکه ترکیب نیروهای خود را بهتر شناخته و میزان فرمانبری لشکر خود را بداند ، خطبه ای را برای مردم آغاز کرده و در بیان ثمرات وحدت و دوستی با مسلمانان ، جملاتی را بیان فرموده و از همگان خواست که اگر در هنگامه ی نبرد ، یا قبل و بعد از آن ، تصمیمی از جانب ایشان گرفته شد ، با آن مخالفت نشود. در این هنگام ، خواص کوته فکر به یکدیگر نگاه کرده و گفتند : ظاهرا او قصد مصالحه با معاویه را دارد ، به خدا ، این مرد کافر شده است ... و بلافاصله به خیمه امام ریخته و آن را غارت کرده و حتی سجاده را از زیر پای مبارکش کشیده و عبدالرحمن جعال ، ردای آن حضرت را نیز از دوشش کشید.

    امام حسن (ع) پس از این واقعه ، با عده ی کمی از شیعیانش به سمت مدائن به راه افتاد و پس از سوء قصدی که منجر به جراحت ایشان گردید ، به آن بزرگوار خبر دادند که رؤسای قبایل به معاویه نامه نوشته و تعهد کرده اند ، درصورت ورود لشکر معاویه ، امام حسن (ع) را اسیر کرده و تسلیم وی کنند. بعد از آن نیز خبری رسید که عبیدالله بن عباس ، که سردار سپاه امام حسن و یکی از نزدیکان ایشان بود ، با وعده ی یک میلیون درهمی معاویه فریب خورده و به لشکر او پیوسته است !

    خودداری کردن مردم از یاری امام (ع) و سوءقصدهای خوارج و دشنام ها و تکفیر و حلال شمردن خون امام (ع) از سوی اصحاب و خیانت و دنیاطلبی خواص ، باعث شد که حضرت ، برای بقای امامت و اصل اسلام ، تن به صلحی قهرمانانه دهد و طی آن ضمن گرفتن تعهد از معاویه برای بازگرداندن خلافت پس از خود به خاندان پیامبر و تعهد از وی برای ایجاد امنیت شیعیان ، به جنگی که از مدتها قبل ، نتیجه اش معلوم بود ، پایان داد.

    حضرت در چندسال پس از این صلح ، همواره از خیانت نزدیکان و خواص ، خون دل خورد و در نهایت ، پس از سالها روشنگری علیه بنی امیه و زمینه سازی برای قیام عاشور ، با زهر معاویه ، به شهادت رسید.

    در این زمان نیز ، هرگاه مردم و خواص جامعه ، برای دفاع از دین خدا و یاری امام خود ، در صحنه بوده و  حق را از باطل و تزویر تشخیص دهند و فریب ظواهر دنیا را نخورند ، دشمنان هرگز نخواهند توانست آن شرایط تلخ دوران مظلومانه ی امام حسن (ع) را بر دنیای اسلام ، تحمیل کنند و به لطف الهی ، هرگز چنین نخواهد بود.  

    منبع



  • کلمات کلیدی :

  • لبیک یا خامنه ای()
    دل نوشته های: » بسیجی ( شنبه 88/11/24 :: ساعت 2:38 صبح )
    Ir Upload
    »» الله اکبر خامنه ای رهبر

    سی و یک سال است لبریز تو هستیم

    انقلاب اسلامی با تکیه بر مشروعیت الهی و پشتوانه مردمی شکل گرفت.



  • کلمات کلیدی :

  • لبیک یا خامنه ای()
    دل نوشته های: » بسیجی ( چهارشنبه 88/11/21 :: ساعت 1:54 عصر )


    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن