زمستان 1388 - گروهان یکم / حوزه مقاومت حضرت معصومه (س)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
Ir Upload
خداوند، اصرارکنندگان و پیگیران در دعا رادوست دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
گروهان یکم / حوزه مقاومت حضرت معصومه (س)
Ir Upload
»» برگزیده ای از سخنان امام خامنه ای

نقش اساسی زنان در بازسازی کشور

در دوران بازسازی کشور اسلامی که در این دوران ، هم ملت و هم مسئولان ، درصدد آن هستند که ایران بزرگ را هم از لحاظ مادی و هم از لحاظ نظم اجتماعی و هم از جهات معنوی ، بازسازی حقیقی بکنند ، بیشتر تکیه بر نیروی انسانی است ...

وقتی صحبت از نیروی انسانی است باید توجه کنیم که نصف جمعیت کشور و نیمی از نیروهای انسانی ، بانوان کشورند. اگر بینش غلطی در مورد زن وجود داشته باشد ، بازسازی به معنای حقیقی و در سطح وسیع آن ، شدنی نیست.

حضور زن در انواع فعالیت های مشروع

زن بایستی در میدان تلاش و جهاد عمومی و فعالیت های مشروع همگانی و در صحنه مبارزه با دشمن و در زمینه های سازندگی به اشکال گوناگون و در طیف وسیع شرکت و حضور داشته باشد.

مسئولیت زن در انواع فعالیتهای اقتصادی و سیاسی

فعالیت زنان در عرصه اجتماع ، فعالیتی کاملا مباح و روا. مطلوب و مجاز است که با حفظ حدود اسلامی ، اینها را انجام بدهند و نیمی از نیروی فعال جامعه را به جامعه تقدیم کنند ...

در فعالیت سازندگی ، در فعالیت اقتصادی ، در طراحی و فکر کردن و برای امور کشور و یک شهر و یک روستا و یک مجموعه و امور شخصی خانواده مطالعه کردن ، میان زن و مرد تفاوتی نیست . همه مسئولند و همه باید انجام بدهند.



  • کلمات کلیدی :

  • لبیک یا خامنه ای()
    دل نوشته های: » بسیجی ( جمعه 88/12/14 :: ساعت 1:50 عصر )
    Ir Upload
    »» ضرورت حضور اجتماعی زن همراه با ایفای نقش مادری و همسری

    برعکس جوامع غربی ، اسلام به نقش مادران و زنان در جامعه بسیار تأکید دارد و معتقد است باید مادران جامعه اصلاح شوند تا تاریخ آینده تضمین شود. در اسلام هر کس زن را به بی سوادی و بی اعتنایی به شرکت در کارهای اجتماعی و مادر بودن و همسر بودن تشویق کند ، خیانت کرده است.



  • کلمات کلیدی :

  • لبیک یا خامنه ای()
    دل نوشته های: » بسیجی ( سه شنبه 88/12/11 :: ساعت 2:41 عصر )
    Ir Upload
    »» سهم مهم زنان در مبارزه

    امروز زنان کشور ما نیمی از تلاش و فعالیت این جامعه پرتلاش و پرتحرک را به عهده دارند اگر زنان مسلمان ما نبودند میدان های جنگ ما این طور با شجاعت و شهامت و ایثار رزمندگان و جوانان آمیخته نمی شد اگر مادران شجاع نبودند اگر همسران پرگذشت و فداکار نبودند فرزندان و شوهران نمی توانستند به این کارهای دشوار تن دهند امروز کار سازندگی کشور و کار مبارزه ما با استکبار جهانی بر روی دوش زن و مرد است و زنان سهم مهمی دارند زنان و مردان ما باید توجه کنند این نعمت بزرگ را حفظ کنند.



  • کلمات کلیدی : زنان - مبارزه

  • لبیک یا خامنه ای()
    دل نوشته های: » بسیجی ( جمعه 88/12/7 :: ساعت 10:49 عصر )
    Ir Upload
    »» بسیج یک زن به معنای بسیج یک خانواده

    وقتی زنی دفاع از اسلام را می پذیرد به معنای این است که یک خانواده و مجموعه ای آن را پذیرفته است و مسئله بسیج یک زن در واقع به معنای بسیج یک خانواده است و بسیج خواهران نشان دهنده یک حرکت سمبلیک در جامعه است و نشان دهنده اوج ایمان است.
    امروز مسئله حفظ نظام اسلام و قرآن مطرح است و در این میان زن و مرد و پیر و جوان فرقی ندارد و تکلیف بر دوش همگان است.



  • کلمات کلیدی :

  • لبیک یا خامنه ای()
    دل نوشته های: » بسیجی ( پنج شنبه 88/11/29 :: ساعت 10:30 صبح )
    Ir Upload
    »» فراخوان گردان

    رهبر معظم انقلاب اسلامی:
    اکنون مشخص شده است، کسانی که در مقابل عظمت ملت ایران در انتخابات ایستادند، از ملت نیستند بلکه افراد ضد انقلاب صریح و یا افرادی هستند که براثر جهالت و لجاجت، همان کار ضد انقلاب را انجام می دادند.

    جلسات فراخوان گروهان یکم گردان 501 الزهراء (س) ، حوزه مقاومت 4 حضرت معصومه (س) واحد خواهران ، اول و پانزدهم هر ماه در محل حوزه مقاومت تشکیل می گردد.



  • کلمات کلیدی :

  • لبیک یا خامنه ای()
    دل نوشته های: » بسیجی ( دوشنبه 88/11/26 :: ساعت 6:7 عصر )
    Ir Upload
    »» دلم هوای تو کرده ، بگو چه چاره کنم ؟!



  • کلمات کلیدی :

  • لبیک یا خامنه ای()
    دل نوشته های: » بسیجی ( دوشنبه 88/11/26 :: ساعت 4:22 عصر )
    Ir Upload
    »» غریب خراسان
    غریب خراسان
    طوس هم مدینه ی دیگری است...
    چرا که خورشید مدینه در آن آرمیده است و علی بن موسی ، پاره ی تن رسول الله (ص) است ...
    و امروز ... امت ما ، گرچه در سوگ رضای اهل بیت ، نشسته است ، اما خرسند است که نعمت ولایت دارد و به شرطی که امام هشتم در حدیث سلسله الذهب فرمود ، پای بند و سر به فرمان است ...
    خدایا مهر آل علی را در دلها بیفزای و غم شیعه را با ظهور خورشید پنهان ، به سرور مبدل فرما و اشک دیدگان را در سوگ غریب خراسان ، با نسیمی از کوی یار ، به گلخنده ی شادی و رضا برسان ...
    سلام بر تو ، ای غریب آشنا ، ای حضرت رضا (ع) ...


  • کلمات کلیدی :

  • لبیک یا خامنه ای()
    دل نوشته های: » بسیجی ( شنبه 88/11/24 :: ساعت 2:43 صبح )
    Ir Upload
    »» خواص و مظلومیت امام حسن (ع)

     

    معاویه بعد از شهادت امام علی (ع) تا آنجا که توانست بوسیله ی عمال خود ، جامعه اسلامی را به سمت دنیاطلبی و احیای تعصبات قومی و جاهلی کشاند و سعی نمود تا با نفوذ در سرزمین هایی که امام حسن مجتبی (ع) سرپرستی و زعامت آن را بر عهده داشت ، زمینه را برای کارزار نظامی آماده سازد.

    پس از مدتی ، عاقبت ، معاویه به سمت عراق ، لشکر کشید و امام حسن مجتبی (ع) نیز به محض شنیدن این خبر ، از خواص و بزرگان عراق خواستند تا اجتماع کرده و برای نبرد با معاویه آماده شوند.

    اهل عراق ، نخست ، سرپیچی کرده و سپس تن به جهاد دادند که البته در بین آنها گروه های گوناگونی به چشم می خورد : عده ی کمی از شیعیان و مؤمنین ، گروهی از خوارج که جنگ با معاویه را به هر چیزی ترجیح می دادند ، گروهی مردم آشوب طلب و تشنه ی غنایم جنگی و دسته ای دیگر را نیز مردمانی اهل تعصب تشکیل می دادند که تنها از رئیس قبیله ی خود ، پیروی کرده و دین آئین دیگری نداشتند. با این حال ، امام (ع) از سر ناچاری حرکت کرده و با همین افراد ، تا نزدیکی اردوگاه معاویه ، پیش رفت . در نزدیکی میدان نبرد ، حضرت دستور توقف داد و برای آنکه ترکیب نیروهای خود را بهتر شناخته و میزان فرمانبری لشکر خود را بداند ، خطبه ای را برای مردم آغاز کرده و در بیان ثمرات وحدت و دوستی با مسلمانان ، جملاتی را بیان فرموده و از همگان خواست که اگر در هنگامه ی نبرد ، یا قبل و بعد از آن ، تصمیمی از جانب ایشان گرفته شد ، با آن مخالفت نشود. در این هنگام ، خواص کوته فکر به یکدیگر نگاه کرده و گفتند : ظاهرا او قصد مصالحه با معاویه را دارد ، به خدا ، این مرد کافر شده است ... و بلافاصله به خیمه امام ریخته و آن را غارت کرده و حتی سجاده را از زیر پای مبارکش کشیده و عبدالرحمن جعال ، ردای آن حضرت را نیز از دوشش کشید.

    امام حسن (ع) پس از این واقعه ، با عده ی کمی از شیعیانش به سمت مدائن به راه افتاد و پس از سوء قصدی که منجر به جراحت ایشان گردید ، به آن بزرگوار خبر دادند که رؤسای قبایل به معاویه نامه نوشته و تعهد کرده اند ، درصورت ورود لشکر معاویه ، امام حسن (ع) را اسیر کرده و تسلیم وی کنند. بعد از آن نیز خبری رسید که عبیدالله بن عباس ، که سردار سپاه امام حسن و یکی از نزدیکان ایشان بود ، با وعده ی یک میلیون درهمی معاویه فریب خورده و به لشکر او پیوسته است !

    خودداری کردن مردم از یاری امام (ع) و سوءقصدهای خوارج و دشنام ها و تکفیر و حلال شمردن خون امام (ع) از سوی اصحاب و خیانت و دنیاطلبی خواص ، باعث شد که حضرت ، برای بقای امامت و اصل اسلام ، تن به صلحی قهرمانانه دهد و طی آن ضمن گرفتن تعهد از معاویه برای بازگرداندن خلافت پس از خود به خاندان پیامبر و تعهد از وی برای ایجاد امنیت شیعیان ، به جنگی که از مدتها قبل ، نتیجه اش معلوم بود ، پایان داد.

    حضرت در چندسال پس از این صلح ، همواره از خیانت نزدیکان و خواص ، خون دل خورد و در نهایت ، پس از سالها روشنگری علیه بنی امیه و زمینه سازی برای قیام عاشور ، با زهر معاویه ، به شهادت رسید.

    در این زمان نیز ، هرگاه مردم و خواص جامعه ، برای دفاع از دین خدا و یاری امام خود ، در صحنه بوده و  حق را از باطل و تزویر تشخیص دهند و فریب ظواهر دنیا را نخورند ، دشمنان هرگز نخواهند توانست آن شرایط تلخ دوران مظلومانه ی امام حسن (ع) را بر دنیای اسلام ، تحمیل کنند و به لطف الهی ، هرگز چنین نخواهد بود.  

    منبع



  • کلمات کلیدی :

  • لبیک یا خامنه ای()
    دل نوشته های: » بسیجی ( شنبه 88/11/24 :: ساعت 2:38 صبح )
    Ir Upload
    »» الله اکبر خامنه ای رهبر

    سی و یک سال است لبریز تو هستیم

    انقلاب اسلامی با تکیه بر مشروعیت الهی و پشتوانه مردمی شکل گرفت.



  • کلمات کلیدی :

  • لبیک یا خامنه ای()
    دل نوشته های: » بسیجی ( چهارشنبه 88/11/21 :: ساعت 1:54 عصر )


    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن