برگزیده ای از بیانات امام خامنه ای - گروهان یکم / حوزه مقاومت حضرت معصومه (س)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
Ir Upload
دروغ نگفتم و دروغ نشنودم ، و گمراه نشدم و کسى را گمراه ننمودم . [نهج البلاغه]
گروهان یکم / حوزه مقاومت حضرت معصومه (س)
Ir Upload
»» برگزیده ای از بیانات امام خامنه ای

جهش زن در فعالیتهای سیاسی و اجتماعی
زن ایرانی امروز در رای گیری که قبل از انقلاب مردان هم در آن شرکت نمی کردند ، شرکت می کند و در فعالیتهای سیاسی وارد می شود. زن ایرانی در نمازجمعه ها شرکت می کند. در قضایای مختلف شعار و نظر می دهد. در مسئله جنگ اظهار نظر می کند و برخورد فعال دارد. فرزند و برادر و شوهرش را به جبهه می فرستد. اگر خیلی از زن ها مشوق نبودند ، شوهران و فرزندانشان به میدان جنگ نمی رفتند. خلاصه اینکه در مسائل اجتماعی و سیاسی خانم ها فعالیت وسیعی داشته اند و اگر چه ما امروز تشکیلاتی تحت عنوان جامعه یا سازمان زنان به صورت خیلی فعال نداریم ، اما یک فعالیت عام درمیان زن ها داریم که به جمعیت خاصی مربوط نیست بلکه به زن ایرانی و جامعه ایرانی مربوط است و این یک جلوه و نمود از جهش زن در فعالیتهای سیاسی اجتماعی است.

اهتمام زن مسلمان به فعالیتهای اجتماعی
همه تکالیف اسلامی این است که زن و مرد را به طور یکسان از مسئولیت اجتماعی برخوردار می کند . این که می فرماید (من اصبح یهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم) مخصوص مردان نیست . زنان هم باید به امور مسلمانان و جامعه اسلامی و امور جهان اسلام و همه مسائلی که در دنیا می گذرد ، احساس مسئولیت کنند و اهتمام نمایند ، چون وظیفه اسلامی است.

حضور زن در صحنه یعنی حضور خانواده
اگر کشور بتواند جامعه زنان را با تکیه بر تعلیمات اسلامی ، با همان معرفی که اسلام خواسته است ، آشنا بکند ، من تردیدی ندارم که پیشرفت و ترقی و تعالی کشور مضاعف و چند برابر خواهد شد . خصوصیت حضور خانم ها در میدان های مختلف این است که وقتی زن خانواده وارد میدان می شود ، یعنی همسر و فرزندان او هم واردند . حضور مرد به این معنی نیست اما حضور زن به این معناست. در هر میدانی که زن وارد بشود ، زنی که خانم و کدبانوی یک خانه است ، در حقیقت همه آن خانه را در آن میدان وارد می کند. حضور زنان در بخش های مختلف بسیار مهم است.



  • کلمات کلیدی :

  • لبیک یا خامنه ای()
    دل نوشته های: » بسیجی ( جمعه 89/1/13 :: ساعت 4:18 عصر )


    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن